Ko mammai ēst monepauzes laikā?

Menopauzes laikā estrogēnu daudzums asinīs samazinās. Lai palīdzētu savam ķermenim adaptēties jaunajā situācijā jums nepieciešams pārliecināties, ka tiek uzņemtas visas nepieciešamās barības vielas. Sabalansēta, barības vielām bagāta diēta palīdzēs ķermenim saglabāt līdzsvaru menopauzes iestāšanās laikā un arī vēlāk. Sievietes, kas pietiekamā daudzumā uzņem ēdienu, kas satur nepieciešamos vitamīnus un barības vielas ļaus ķermenim dzīvot harmonijā.

Mammai vēlams ēst:

  • Svaigus augļus – paši banānus, jo tie satur daudz kāliju, kas palīdz urīna nesaturēšanas gadījumos.
  • Svaigus dārzeņus – Īpaši tumšo lapu dārzeņus, kas satur daudz mikroelementus.
  • Riekstus un sēklas – Satur OMEGA eļļas, kalciju un šķiedrvielas.
  • Pākšaugus – Satur proteīnus un dzelzi;
  • Auzas, pilngraudu maizi un brūnos rīsus – Satur ogļhidrātus un palīdz saglabāt enerģiju.
  • Taukskābes – atrodamas zivīs, kā sardīnes, siļķes;

Nepieciešams uzņemt šādas barības vielas:

  • Kalcijs – kaulu stiprināšanai;
  • Vitamīns D – nodrošina kalcija uzsūkšanos asinīs;
  • Šķiedrvielas – palīdz gremošanas sistēmas darbībai un palīdz samazināt holesterīna līmeni asinīs;
  • Kālijs – līdzsvaro nātrija līmeni asinīs un palīdz urīna nesaturēšanas gadījumos.
  • Triptofāns – nodrošina labāku miegu naktī un garastāvokļa uzlabošanos (olās, pienā, sezama sēkliņās, saulespuķu sēklās).

Mammai jārūpējas par pietiekamu šķidrumu uzņemšanu:

  • Filtrēts ūdens – nodrošina ķermeni ar pietiekami daudz ūdens resursiem, kas palīdz uzturēt ķermeņa temperatūru normas robežās;
  • Sojas piens – lielisks avots, kas satur OMEGA 3 taukskābes, proteīnus, vitamīnus un minerālus;
  • Svaigi spiestas augļu un dārzeņu sulas.

Ierobežot šādu vielu uzņemšanu:

  • Sāls – spēcīgi ietekmē augstu asins spiedienu;
  • Tauku piesātinātu ēdienu – ietekmē artērijas un sirds darbību;
  • Stimulantus kā alkohols, tēja, kafija – kas var kavēt uzturvielu uzsūkšanos un vecināt ķermeņa uzkaršanu.