Tava intīmā fizkultūra

Raksts pārpublicēts sadarbībā ar Apollo.lv.

Pildot Kēgeļa vingrinājumus katru dienu, bērniņa ieņemšana (mīlēšanās) jums sniegs lielāku baudu, dzemdībās labāk apzināsiet un spēsiet kontrolēt (atslābināt) iegurņa pamatnes muskulatūru.

Kēgeļa vingrinājumus iesaka pirms grūtniecības, grūtniecības laikā, pēc dzemdībām un visas atlikušās dzīves laikā urīna nesaturēšanas un iegurņa orgānu noslīdēšanas profilaksei. Kēgeļa vingrinājumi ir iegurņa pamatnes muskulatūras ritmiska sasprindzināšana un atslābināšana (it kā aizturot čurāšanu un tad atslābinoties). Tos ieteicams veikt katru dienu, raksta dūla  |

Amerikāņu ginekologs Arnolds Kēgels bija pirmais, kurš 1948.gadā aktualizēja iegurņa pamatnes muskulatūras vingrināšanas nepieciešamību. 1990-tajos gados parādījās pirmie sistēmiskie pārskati, kas izvērtēja Kēgeļa vingrinājumu efektivitāti. Tika secināts, ka nav vienprātības par to, cik bieži izpildīti Kēgeļa vingrinājumi dod izmērāmu pozitīvu rezultātu. Tika secināts, ka dažādi protokoli paredz vingrinājumu izpildi no 5 – 200 reizēm dienā. Būtiskākie Kēgeļa vingrinājumu izpildes ieguvumi ir pilnvērtīgāka audu apgāde ar skābekli un uzlabota asins cirkulācija iegurnī.

Urīna nesaturēšanas un aizcietējumu ārstēšanai
Saskaņā ar pētījumiem vispārliecinošākie rezultāti Kēgeļa vingrinājumiem ir dažādu cēloņu urīna nesaturēšanas ārstēšanā. Diemžēl, kā vislielākais šīs metodes trūkums tiek minēts fakts, ka sievietes ļoti retos gadījumos tos pilda regulāri. Tas nozīmē, ka arī metodes efektivitātes izvērtēšanā šis apstāklis ir jāņem vērā. Jāatzīmē, ka nav iespējams pārliecinoši pateikt, kas ir minimālais vingrinājumu izpildes biežums, lai tiem būtu kāda izmērāma ietekme.

Kēgeļa vingrinājumi var mazināt hroniskus aizcietējumus, ja to cēlonis ir saistīts ar iegurņa pamatnes muskulatūras darbības traucējumiem. Turpretim fēču nesaturēšanas gadījumā nav pārliecinošu pierādījumu par iegurņa pamatnes muskulatūras vingrinājumu ietekmi šī traucējuma ārstēšanā. Neskatoties uz neviendabīgiem secinājumiem randomizētos kontrolētos pētījumos, sistēmiskā pārskata par starpenes vingrinājumu veikšanu grūtniecības laikā autori secina, ka iegurņa pamatnes muskulatūras vingrināšana grūtniecības laikā efektīvi samazina urīna nesaturēšanu pēcdzemdību periodā.

Vingrojumu galvenā blakne – tie netiek pildīti!
Lielā daļā pētījumu tiek minēta Kēgeļa vingrinājumu galvenā «blakne» – tie netiek pildīti. Tāpēc ļoti būtiski ir meklēt veidus, kā šos vingrinājumus integrēt sievietes ikdienas dzīvē. Ir ieteicams Kēgeļa vingrojumus dažādās variācijās iekļaut grūtnieču vingrošanas un meditāciju nodarbībās. Sievietēm var ieteikt meklēt dažādus viltīgus atgādinājumus, kas rosinātu viņas veikt starpenes muskulatūras sasprindzināšanu un atslābināšanu (piem., veikt vingrinājumus krustojumā pie sarkanās gaismas luksoforā).

Tā ir katras sievietes izvēle, veikt vai neveikt Kēgeļa vingrinājumus, tomēr neapstrīdami šie vingrinājumi ir nozīmīgs iegurņa pamatnes muskulatūras traucējumu profilakses un rehabilitācijas elements.

Noslēgumā piedāvāju trīs ieteikumus:
1. Pildiet Kēgeļa vingrinājumus katru dienu un jums nebūs jāpiedzīvo urīna nesaturēšana, iegurņa pamatnes muskulatūras vājums un dzemdes noslīdējumi.
2. Pildiet Kēgeļa vingrinājumus katru dienu un bērniņa ieņemšana (mīlēšanās) jums sniegs lielāku baudu, dzemdībās labāk apzināsiet un spēsiet kontrolēt (atslābināt) iegurņa pamatnes muskulatūru un pēc dzemdībām dzemdību ceļi drīz vien atgūs pirmsdzemdību izskatu.
3. Pildiet Kēgeļa vingrinājumus katru dienu un samaziniet hemoroīdu parādīšanās risku, uzlabojiet iegurņa pamatnes muskulatūras audu apgādi ar skābekli un asins cirkulāciju iegurnī.

Tieši tik vienkārši! Kā viss ģeniālais. Darīšanas vaina.

http://www.apollo.lv/portal/sieviete/articles/268275