Kā izvairīties no karstuma viļņiem?

Lai izvairītos no nepatīkamajiem karstuma viļņiem saviem spēkiem, var mēģināt piefiksēt, kādos apstākļos karstuma viļņi ir novērojami biežāk un pēc tam jāmēģina no šādiem apstākļiem izvairīties. Ādas atvēsināšanai savā tuvumā var turēt kādu ventilatoru (ir pat nelieli ar baterijām darbināmi), arī vēsa duša sniegs patīkamu atvieglojumu. Karstuma viļņus var pastiprināt un veicināt smēķēšana, tādēļ būtu ieteicams tomēr atmest šo netikumu savas veselības labā. Nikotīna kaitīgie sadegšanas produkti ietekmē arī recēšanas sistēmu un rada vēždraudi.  Ieteicamāks ir arī dabisko materiālu apģērbs, kas netraucē iztvaikot sviedriem.

 

Karstuma viļņu rašanos var veicināt arī dažādi ēdieni un dzērieni, tādēļ būtu jāizvairās no asiem ēdieniem, šokolādes, cukura, sāls, kafijas, tējas un alkoholisko dzērienu lietošanas. Jāizvairās arī no bagātīgām maltītēm un ēšanas vēlās vakara stundās. Bieži karstuma viļņu mazināšanai palīdz arī sojas produkti, jo sojai piemīt estrogēniem (hormoniem, kuru izdalīšanās menopauzes laikā samazinās) līdzīga iedarbība.

 

Iedarbīga var būt arī tāda alternatīvās ārstēšanas metode kā adatu terapija, turklāt ir novērots, ka pēc adatu terapijas kursa iziešanas karstuma viļņi nav novērojami vēl ilgāku laiku. Tādēļ ir vērts padomāt par šādu iespēju. Arī aktīva dzīvesveida piekritējām karstuma viļņi ir novērojami daudz retāk, tādēļ menopauzes laiks ir īstais brīdis, kad pievērsties fiziskajai slodzei, ja līdz šim tai nav atlicis laiks vai vēlēšanās.

 

Ja karstuma viļņi sagādā nopietnas problēmas un apgrūtinājumus, tad tomēr vajadzētu doties pie ārsta, lai rastu kopīgu risinājumu, kā no tiem izvairīties un kā tos novērst.