Kā menopauzes laikā saglabāt labu pašsajūtu?

Ir daži ieteikumi, kas palīdz sievietēm menopauzes laikā saglabāt labu pašsajūtu un sievišķo formu.

  • Uzturā jālieto sojas produktus, kas satur fitoesterogēnus un kompensē estrogēna zudumu.
  • Uzturā jāizvēlas mazāk asus ēdienus.
  • Jāsamazina alkohola un kofeīna saturošu produktu patēriņu.
  • Regulāri jāpilda vingrojumus starpenes un iegurņa muskulatūras stiprināšanai.
  • Nedrīkst izvairīties no mīlēšanās! Sekss palīdz uzturēt maksts muskulatūru vingru, normalizē maksts mitrināšanos – lubrikāciju. Pētījumos pierādīts, ka sievietēm, kurām ir regulārs sekss, neveidojas maksts atrofija.
  • Karstuma viļņu laikā jāelpo dziļi un lēni.
  • Lai mazinātu karstuma viļņus, jāvingro regulāri, vismaz 3 reizes nedēļā.
  • Karstuma viļņus, bezmiegu un neregulāras mēnešreizes var mazināt arī ar akupunktūru.
  • Ieteicama vispārēja ķermeņa masāža, tā uzlabo asinscirkulāciju visā ķermenī.
  • Vēlams nēsāt vieglu un ērtu apģērbu.
  • Ieteicams konsultēties ar ginekologu par iespēju uzsākt menopauzes hormonu terapiju, kas ir visefektīvākais līdzeklis menopauzes simptomu mazināšanai un pašsajūtas uzlabošanai.