Kā sevi pasargāt no osteoporozes?

Osteoporozes profilakse ir iespējama, un tā balstās uz četriem pamatprincipiem, kurus ievērojot, iespējams mazināt osteoporozes risku:

  • Regulāras fiziskās aktivitātes. Regulāri vingrojot, kauls tiek pakļauts slodzei un tādējādi tiek stiprināts.
  • Pareizs un sabalansēts uzturs. Produktiem, kuri satur kalciju, ēdienkartē vajadzētu būt katru dienu, sākot no pavisam agras bērnības.
  • Pietiekams kalcija daudzums. Nepieciešamības gadījumā ir jāuzņem papildus kalcijs – dienas norma veselīgam cilvēkam ir vismaz 1 000 mg (1 g) kalcija.
  • Pietiekama D vitamīna uzņemšana. Dažādos dzīves posmos un īpaši pusaudža intensīvās augšanas posmā, grūtniecēm un māmiņām, kuras baro bērnu ar krūti, sievietēm menopauzes laikā u.c. Tieši D vitamīns nodrošina kalcija uzsūkšanos organismā. Rekomendētā dienas D vitamīna deva vecumā pēc 50 gadiem ir 800 SV (starptautiskās vienības).